اهمیت گردشگری سلامت
    
تعداد بازدید: 575
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/2/18

سوال اساسی اینجاست که چرا باید به ابعاد گردشگری سلامت توجه کنیم، آن را بشناسیم و دیگران را از اهمیتش آگاه کنیم. دو دلیل عمده وجود دارد:

اول از همه ارزش این نوع از گردشگری آنجا مشخص می‌شود که امکانی فراهم می‌آورد تا همه انسان‌ها فارغ از محل زندگی و نژاد‌شان بتوانند به خدمات پزشکی و تندرستی دسترسی داشته باشند. اینکه راهنمایی وجود داشته باشد تا 

اهمیت گردشگری سلامت

 


حالا سوال اساسی اینجاست که چرا باید به ابعاد گردشگری سلامت توجه کنیم، آن را بشناسیم و دیگران را از اهمیتش آگاه کنیم. دو دلیل عمده وجود دارد:

اول از همه ارزش این نوع از گردشگری آنجا مشخص می‌شود که امکانی فراهم می‌آورد تا همه انسان‌ها فارغ از محل زندگی و نژاد‌شان بتوانند به خدمات پزشکی و تندرستی دسترسی داشته باشند. اینکه راهنمایی وجود داشته باشد تا در حفظ مهم‌ترین دارایی زندگی‌شان یعنی سلامتی کمکشان کند، ارزشمند و قابل احترام است.
دومین اهمیت گردشگری سلامت در درآمدزایی و ارزآوری برای کشور مقصدی است که خدمات پزشکی و سلامتی به گردشگران ارائه می‌کند.
هرچقدر کشوری در توسعه دانش و توان پزشکی‌ و سلامتی اش قدرتمندتر شود، بیشتر می‌توان به رونق گردشگری سلامت در آن کشور امید داشت. اگر مردم آن کشور مهمان‌نواز و گردشگرپذیر هم باشند و گردشگری را بشناسند، به طور قطع می‌توان روی آن کشور برای توسعه گردشگری سلامت و ارزآوری حساب کرد.
از فاکتورهای مهم دیگر در رونق گردشگری سلامت این است که کشور مقصد از جنبه‌های دیگر گردشگری هم حرفی برای گفتن داشته باشد. امکانات سیاحتی، آب و هوای خوب، زیرساخت‌های مناسب (مثل اینترنت پرسرعت، امکانات و تجهیزات مرتبط با سلامتی در مناطق مختلف و بهره بردن از طبیعت)، هتل‌های راحت و حمل‌ونقل پیشرفته از عواملی است که روی تصمیم گردشگران سلامت تاثیر ویژه می‌گذارد.

درحال حاضر گردشگری سلامت از لحاظ کمی و کیفی با گذشته تفاوت دارد، ویژگی های اصلی سبک جدید گردشگری سلامت در قرن 21 عبارت است از:
• تعداد زیادی از افرادی که برای معالجه مسافرت می کنند، از کشورهای ثروتمندتر و پیشرفته تر به کشورهای کمتر توسعه یافته نسبت به کشور خود سفر میکنند.
• بخشی از بیماران گردشگری پزشکی را به دلیل دسترسی به خدمات درمانی ارزان تر انتخاب میکنند.
• بسیاری از بیماران به دلیل تسریع در انجام درمان کشورهای دیگر را برای خدمات درمانی انتخاب میکنند.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.